Vedle vlastního pořízení vozu představuje další významnou nákladovou položku, a tedy i potenciální úsporu, nákup pohonných hmot. Koronavirová krize tak podnítila větší zájem o využití tankovacích karet. „Přes naše očekávání i zřejmý obecný propad v odběrech pohonných hmot pandemie podpořila zájem firem o tankovací karty. Téměř 40 procent našich nových klientů v posledních třech měsících před tím, než začali využívat námi poskytované karty, platilo hotovostí, další pětina platebními kartami. Výrazný podíl přitom patří menším firmám a podnikatelům,“ popisuje trend Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která poskytuje tankovací karty Shell a EuroOil.

Tankovací karta umožňuje značné snížení administrativy, ale i omezení zbytečného a v krizové době i nebezpečného kontaktu. Není třeba schraňovat a předávat dál účtenky, protože firma obdrží souhrnné vyúčtování za dané období elektronicky. Odpadá také nutnost předávat řidičům hotovost a řešit její případný nedostatek.

Na vše by měla stačit jediná karta

Kromě bezhotovostního tankování nabízejí palivové karty i úhradu dalších služeb. Jedná se například o bezhotovostní úhradu mýta v České republice i v zahraničí, a to jak v režimu pre-pay, tak v režimu post-pay, kdy je mýto placeno až následně na základě skutečně projetých mýtných úseků. V jedné faktuře jsou tedy zahrnuty výdaje za pohonné hmoty, mýto i další služby. Všechny tyto platby je přitom možné uskutečnit jedinou kartou a umí to většina tankovacích karet čerpacích sítí. Existují ale i karetní společnosti, které vydají klientovi jednu kartu pro tankování v tuzemsku, další pro zahraničí a ještě jednu pak pro úhrady mýta.

Poplatky mohou tankování reálně prodražit

Jako další přínos tankovacích karet se automaticky předpokládá sleva za palivo. Ne vždy to však v praxi platí. Může se stát, že ve skutečnosti za každý litr pohonné hmoty zaplatíte více, než je uvedeno na stojanech čerpací stanice. „Na trhu existují doslova absurdity v podobě poplatku za doručení daňového dokladu nebo poplatku za to, že tankovací karta nebyla během měsíce použita k placení,“ říká Damir Duraković. „Za nejvíce problematický lze však označit takzvaný servisní poplatek. Ten prakticky znamená trvalou přirážku k ceně každého litru natankovaného paliva, což může v důsledku tankování paradoxně prodražit. Zaznamenali jsme případy, kdy karetní společnost prodražila firmě palivo až o 2 koruny na litru,“ upozorňuje Damir Duraković.

 

Zdroj: Finance.cz